Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ręcznie

Asystent rodziny - oferta pracy

Utworzono dnia 27.10.2023

 

Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ręcznie

ogłasza

nabór na stanowisko pracy

ASYSTENTA RODZINY

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ręcznie ul. Piotrkowska 7

97-510 Ręczno

 

1. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:

a) obywatelstwo polskie,

b) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studia podyplomowe obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

-wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

c) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

d) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

e) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

f) posiada pełną zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych .

2. Wymagania dodatkowe:

- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,

- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniach Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych raz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

- znajomość ustawy o pomocy społecznej,

- znajomość obsługi komputera,

- wysoka kultura osobista,

- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,

- doświadczenie w pracy związanej z pomocą rodzinie, wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny ,

- nieposzlakowana opinia,

- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

- kreatywność, odporność na stres, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole,

- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

- prawo jazdy kat. B i możliwość korzystania z własnego samochodu do celów użbowych.

 

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku :

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych z dziećmi,

  5. wspieranie aktywności społecznej rodzin,

  6. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i pomoc w poszukiwaniu pracy,

  7. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

  8. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,

  9. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

  10. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

  11. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  12. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,

  13. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

  14. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

  15. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

  16. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

  17. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9 a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. O przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1249 ze zm.)lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędne.

 

4. Wymaganie oświadczenia i dokumenty:

  1. list motywacyjny i CV opatrzone klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Gminny Ośrodek Pomocy w Ręcznie moich danych osobowych podanych przeze mnie dobrowolnie, a wykraczających poza wymóg ustawowy, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem w celu realizacji i dokumentacji procesu naboru, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm) ”,

  1. oświadczenie kandydata stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze,

  2. klauzula informacyjna stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze,

  3. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje zawodowe (np. zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, opinie, itp.)

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu oryginały w.w dokumentów.

 

5. Warunki pracy:

  1. Umowa o pracę: jedna osoba na pół etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy na czas określony od 1 grudnia 2023 z możliwością przedłużenia, praca od poniedziałku do piątku.

  2. Miejsce wykonywania pracy: Gmina Ręczno.

  3. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.

  4. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

6. Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

I Etap naboru: weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonywanie wstępnej oceny merytorycznej.

II Etap : rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.


 

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z podpisem: „Dotyczy naboru na stanowisko „Asystent Rodziny " w terminie do dnia 15 listopada 2023r w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ręcznie ul. Piotrkowska 7 w dniach poniedziałek-piątek w godzinach od 8.00 do 15.00 . Nie ma możliwości składania ofert pocztą elektroniczną.

8. Pozostałe informacje:

1. Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne będą informowani o terminie kolejnego naboru.

2. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.

3. Oferty nie zakwalifikowane do dalszego etapu rekrutacji będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie GOPS.

4. Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, nie będą rozpatrywane.


 

Załączniki:

- załącznik nr 1 – oświadczenie kandydata,

- załącznik nr 2 – klauzula informacyjna.


 


 

Ręczno dnia 27 październik 2023


 


 

Elżbieta Krawczyk

Kierownik

                                                                                                         Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ręcznie

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Imieniny